اخبار

۶۰ درصد صنعت طیور تحت پوشش ارز دولتی

رئیس اتحادیه مرغداران ایران، حمید کاشانی، به تازگی از افزایش قابل توجه قیمت مکمل‌ها و ریزمغذی‌های طیور خبر داده است. او تأکید کرد که ۶۰ درصد از صنعت طیور ایران تحت پوشش ارز دولتی قرار دارد، اما با این حال، بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های این صنعت از طریق ارز آزاد تأمین می‌شود که این امر موجب نوسانات قیمتی شده است.

کاشانی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بازار، به سوالی در خصوص دلایل افزایش قیمت‌ها در محصولاتی که از ارز دولتی بهره‌مند هستند پاسخ داد. او اظهار داشت که برخی از این محصولات همچنان با ارز دولتی تأمین می‌شوند، اما تقریباً ۴۰ درصد از نیازهای صنعت با استفاده از ارز آزاد خریداری می‌گردد. نوسانات نرخ ارز داخلی نیز بر قیمت این محصولات تأثیر گذاشته است.

 

به گفته کاشانی، مکمل‌ها، ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز برای پرورش طیور، اخیراً با قیمت دو برابری به کشور وارد شده‌اند. این افزایش قیمت در حالی است که واردکنندگان، علی‌رغم افزایش قیمت، تمایلی به فروش این اقلام حتی با سود دو برابری ندارند و از قیمت‌گذاری با ارز آزاد نیز امتناع می‌ورزند.

 

در پایان، کاشانی امیدواری خود را نسبت به اصلاح قیمت تخم‌مرغ در سال جاری ابراز داشت، با توجه به اینکه قیمت‌های افزایش یافته در سال گذشته هنوز در قیمت تمام شده تولید تخم‌مرغ لحاظ نشده‌اند. او تأکید کرد که این امر می‌تواند تأثیر مهمی بر توان رقابتی و بقای مرغداران داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *