کشتارگاه صنعتی طیور:

 

کشتارگاه صنعتی شرکت آراز نوین تجارت با استفاده از بروز ترین و جدیدترین متدهای روز و همچنین بهره گیری از تجهیزات مدرن اقدام به قطعه بندی و بسته بندی مرغ نموده و محصولات خود را با برند «سالمیران»به بازار عرضه مینماید.

در کشتارگاه سالمیران مرغ های ارسالی از سوی فارم های وابسته به شرکت آراز نوین تجارت زیر نظر دامپزشکان مجرب و ناطر ذبح شرعی به طور کاملا بهداشتی و حلال کشتار شده و با  کنترل بهداشتی موثر در روند فرآوری ، این محصولات به صورت متنوع به بازار مصرف کننده کشور عرضه میشود.

همچنین در این کشتار تخلیه اندرونه با دستگاه اتوماتیک صورت میگیرد. این کشتارگاه دارای تاسیساتی از قبیل پخت ضایعات،تصفیه خانه بیولوژیک،تاسیسات سرد خانه،تونل انجاد،دستگاه یخ ساز به ظرفیت روزانه2 تن، سالن نگهداری وبسته بندی به ظرفیت 1000تن و سایر تاسیسات ضروری میباشد.


بارگیری،حمل و کشتار طیور طبق دستورالعمل و استاندار منجر به افزایش کیفیت لاشه میشود.

بارگیری و انتقال مرغ به کشتارگاه باید در آرامش کامل صورت پذیرد تا استرس کمتری به آنها وارد گردد نتیجه این عمل کاهش درصد حذف و تلفات در کشتارگاه است.

بارگیری باید بر اساس ظرفیت ماشین حمل مرغ،وزن مرغ ها و تعداد آنها در سبد ها تنظیم شود (بسته به سایز و فصل از5 الی8 عدد مرغ درهر سبد )بارگیری باید به نحوی انجام شود که حداقل استرس و صدمه را به طیور برساند هنگام گرفتن طیور باید دقت لازم صورت گیرد تا از خفگی و صدمات وارده به بال،ران و پوست و گردن جلوگیری شود بهتر است؛ بارگیری در تاریکی انجام گیرد چون مرغ آرام تر بوده و احتمال خفگی و ضایعات پوستی و بدنی آنها کمتر میشود.

طیور با وسیله نقلیه (کامیون مخصوص حمل طیور)وارد کشتارگاه میشود و پس از چک کردن پلمپ ماشین توسط نماینده ماشین ،باسکول شده و در سالن دریافت تخلیه میگردد.

در ادامه سبد های محتوی طیور که از جنس پلاستیک هستند در این سالن از کامیون تخلیه میشوند بعد ار آن توسط کارگران چنگه زنی طیور تک تک از قسمت پا به قلاب های مخصوص روی ریل متحرک آویزان ،عملا وارد چرخه کشتار میشوند.

بعد از تخلیه طیور از سبد های پلاستیکی این سبد ها را با دستگاه سبدشور شستشو و ضد عفونی کرده و بعد در کامیون مربوطه که آن نیز شستشو و ضد عفونی شده بارگیری مینمایند.

نظارت بر کیفیت حمل طیور به کشتارگاه بر اساس تعداد مرغ درون هر قفس،حما مرغ متناسب با وزن آن،دمای محیط،مسافت تا کشتارگاه،زمانبندی دقیق برای رسیدن به کشتارگاه و به حداقل رساندن زمان انتظار تا کشتار میباشد.

مراحل کشتار در کشتارگاه سالمیران،به ترتیب شامل مراحل زیر میباشد:

  1. دریافت طیور زنده و سالم از فارم های وابسته به شرکت آراز نوین تجارت
  2. بازرسی فنی بهداشتی طیور قبل از کشتار
  3. بیهوش کردن طیور زنده
  4. سر بریدن طیور زنده
  5. خونگیری از لاشه
  6. پر کنی لاشه
  7. تخلیه اندرون لاشه
  8. بازرسی فنی بهداشتی طیور پس از کشتار
  9. جداسازی اندرون لاشه
  10. شستشوی لاشه
  11. قطع پاهای لاشه
  12. سرد کردن لاشه
  13. آب چکان شدن لاشه
  14. آماده سازی لاشه برای بسته بندی

 

بعد از خروج لاشه از اتاق سرد و بعد از آبچکان، لاشه ها به سمت بسته بندی منتقل میشوند که این مرحله بصورت اتوماتیک و توسط سورتینگ هوایی انجام میگیرد.لاشه ها داخل کیسه های شفاف بسته بندی تاریخ خورده قرار میگیرند .

در حالت آخر مرغ ها به تعداد و وزن مشخص در کارتون های مخصوص قرار گرفته و به تونل انجماد انتقال داده میشوند و به مدت 6الی8ساعت در دمای -35الی-45درجه سانتیگراد قرار میگیرند و پس از آن شیرینگ شده و به سردخانه با دمای -18درجه سانتیگراد جهت نگهداری منتقل میشوند.

شبکه توزیع مجموعه آرازنوین تجارت دارای ساختار کنترل شده و مناسب پخش برای تمام محصولات است.تمامی محصولات تازه و بابالاترین کیفیت بهداشتی و غذایی و با سرعت بدست مصرف کننده میرسد.

محصولات این واحد:

مزایا استفاده از گوشت مرغ:

بطور کل اکثر مردم دنیا رغبت بیشتری به مصرف گوشت مرغ نشان میدهند که علت آن را میتوان در میزان کم چربی و کلسترول و نیز طبخ سریع و طعم لذیذ آن جست.

یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین انواع گوشت های خوراکی؛گوشت مرغ است که به دلیل تامین نیاز بدن به پروتئین،ویتامین ها و مواد معدنی،قرار دادن آن در برنامه غذایی اهمیت زیادی  دارد.

امروزه در اغلب کشورها سعی میشود که قسمت های مختلف لاشه مرغ بصورت مجزا بسته بندی و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

مصرف کنندگان میتوانند با توجه به سلیقه و امکانات مالی خود از قسمت های مختلف مرغ از قبیل ران،سینه،بال،گردن و از آلایشات مانند دل ،جگر و سنگدان تمیز شده نیز استفاده کنند.

از مزایای محصولات قطعه بندی میتوان به استفاده بهینه از تمامی قسمت های مرغ اشاره کرد.

یکی از مهم ترین خواص گوشت مرغ،چربی کم آن است. میزان چربی اشباع و کلسترول موجود در گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند از گوشت مرغ،ماهی و سبزیجات بیشتر است.بنابراین یکی از خواص گوشت مرغ کمک به کاهش کلسترول بد خون است که این موضوع اهمیت بسیار بالایی در رژیم غذایی افراد دارد.

مرغ به دلیل داشتن اسید آمینه ای بنام “تربپتوفان”باعث ایجاد آرامش در بدن شما میشود در واقع این اسید آمینه باعث ترشح بیشتر سروتین در بدن میشود .

مصرف سینه مرغ برای مقابله با هوموسیستئین و کنترل آن مفید است و از بیماری های قلبی جلوگیری میکند.در هر 100 گرم گوشت مرغ،15میلی گرم کلسیم وجود دارد وجود این میزان کلسیم در گوشت مرغ یکی از بهترین خواص گوشت مرغ است که به استحکام استخوان ها و البته سلامت دندان ها کمک میکند.

فارم های پرورش مرغ گوشتی سالمیران وابسته به مجموعه تولیدی بازرگانی آرازنوین تجارت به جهت تامین مرغ زنده کشتارگاه صنعتی و همچنین پایش عملکرد اقتصادی در حال فعالیت میباشند.

در طول دوره پرورش مرغ های گوشتی از خوراک آماده طیور دانیران استفاده میشود و همچنین دما،رطوبت،تهویه ،بهداشت سالن و واکسیناسیون جوجه ها بصورت کاملا بهداشتی و اصولی در حال اجرا است .

مرغ های گوشتی سالمیران پس از گذراندن دوره پرورش در کشتارگاه صنعتی سالمیران؛کشتار و بصورت کاملا بهداشتی و با دستگاه های تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست قطعه بندی و بسته بندی میشوند.

و در بسته و سایز های مختلف اعم از “مرغ کامل”و “ران” و “سینه”و “بال و پاچین”به بازار مصرف کشور عرضه میشود.

مزایا مرغ سالمیران:

1.کیفیت و ماندگاری بالا

2.عدم وجود خونابه در داخل بسته بندی ها

3.سلامت کامل گوشت

4.مصرف حداقل آنتی بیوتیک

5.عرضه مرغ در سایز های مختلف طبق سفارش و نیاز نمایندگی های فروش

6.حفظ طعم واقعی گوشت

7.عدم وجود پختگی،کبودی و زدگی روی سطح گوشت

8.تخلیه کامل محوطه شکمی توسط دستگاه های تمام اتوماتیک