واحد تولید خوراک و دان آماده

این کارخانه که مجهز به بروز ترین دستگاه های روز دنیاست؛در سال 1396 در شهرستان علی آباد در استان گلستان به مساحت 10233 و با ظرفیت تولید  70000تن در سال شروع به فعالیت نموده است.

در اولین قدم،نهاده های دامی شامل ذرت و کنجاله سویا توسط شرکت از فروشندگان داخلی یا خارجی خریداری شده و به همراه سایر مواد مورد نیاز شامل ویتامین ها و مکمل ها ؛که در کارخانه تولید دان ترکیب و این محصول ساخته میشود.

مواد اولیه مصرفی شامل ذرت،کنجاله سویا کارخانه دان،قبل از ورود به کارخانه،به منطور سنجش ارزش غذایی و نیز میزان آلودگی به سموم قارچی نمونه برداری و سپس مورد آزمایش کیفی قرار میگیرند و پس از تایید دان استفاده میشوند.

واحد تولید خوراک آماده شرکت آراز نوین تجارت با بهرهمندی از نیروهای متخصص و همچنین استفاده از تجهیزات و تکنولوژی برتر،خوراک آماده طیور را با ضریب تبدیل مناسب ،تولید و با برند «دانیران»به بازار عرضه مینماید.

*مزایای استفاده از خوراک آماده دام وطیور:

دان پلت طیور، نوعی از خوراک آماده طیور است که تمامی نهاده‌های مورد نیاز در فرمولاسیون جیره، آسیاب شده، با  مواد ریز مغذی ترکیب می‌ شود، و با روغن و پلت بایندر در دستگاهی تحت بخار آب، دمای 80 درجه و فشار آماده میشود.

 فرایند پلت کردن، فرایندی است که توسط فشار و حرارت و رطوبت، مواد مختلف به هم به صورت محکم میچسبند و در صنایع مختلف از جمله در صنعت تهیه خوراک طیور کاربرد بسیار زیادی دارد. فرایند پلت کردن خوراک، فرایندی هزینه‌بر است؛ ولی هر عاملی که باعث افزایش مصرف خوراک و بهبود ضریب تبدیل خوراک شود، در نهایت مقرون به صرفه خواهد بود. جیره های پلت به علت دریافت راحت تر خوراک توسط پرنده‌ها، هضم بهتر بخش های مختلف جیره و افزایش در دسترس بودن انرژی، به صورت گسترده در صنعت طیور، مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکل فیزیکی خوراک طیور مثل آردی بودن یا پلت بودن میتواند بر عملکرد طیور اثر بگذارد و جوجه های گوشتی با مصرف خوراک از نوع پلت به بیشترین پتانسیل ژنتیکی رشد خود خواهند رسید.

در جیره های پلت، غلظت جیره و مواد مغذی آن بیشتر می‌ شود، بنابراین در جوجه‌هایی که خوراک را به صورت پلت مصرف می‌کنند نسبت به خوراک آردی، افزایش وزن بیشتری دیده می‌شود.

عامل مهم دوم که در افزایش وزن جوجه ها با مصرف خوراک پلت موثر است، فراوری آن توسط فشار و حرارت می باشد که موجب شکسته شدن باندهای دی‌سولفیدی در پروتئین و افزایش کارایی آنزیم هضم کننده پروتئین در خوراک می‌شود.

 از طرف دیگر به دلیل ژلاتینه شدن نشاسته در پلت، هضم خوراک افزایش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل تمایل طیور به مصرف این نوع خوراک افزایش می‌یابد.

جوجه های تغذیه شده با خوراک آردی از 21 تا 28 روزگی، تقریباً 14/3 درصد از یک دوره 12 ساعته را صرف غذا خوردن میکنند، در حالی که جوجه‌هایی که خوراک پلت دریافت می‌کنند، فقط 4/7 درصد از زمان را به خوردن می‌گذرانند و بقیه زمان را استراحت میکنند.

عامل مهم در استفاده از پلت این است که مواد مغذی به صورت یکجا و یک اندازه به کل گله میرسد؛ در نتیجه در طول دوره پرورش، یکنواختی بیشتری در گله مشاهده می‌ شود و وزن فروش در سن معین، مناسب تر می‌باشد.

عوامل بیماری‌زا مثل ‌باکتری‌ها و قارچ‌ها به علت وجود حرارت و فشار در فرایند تولید پلت، از بین می‌روند؛ در نتیجه جیره عاری از آلودگی بوده و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی با منشأ آلودگی خوراک در طیور کم می‌شود.

استفاده از خوراک پلت در مرغداری سبب کاهش گرد و غبار شده و از ایجاد بیماری مزمن تنفسی جلوگیری می‌نماید.

کارخانه تولید خوراک آماده دام وطیور وابسته به مجموعه تولیدی بازرگانی آرازنوین تجارت با استفاده ازبروز ترین دستگاه ها و روش های تولید وبا بهره مندی ازمدیران متخصص  و کارکنان مجرب؛ خوراک آماده دام و طیور اعم از “سوپراستارتر”،”پیش دان”،”میان دان”،”پس دان1″و “پس دان 2”

با کیفیت و ضریب تبدیل مناسب تولید و با نام تجاری “دانیران”در اختیار مشتریان قرار میدهد.

این کارخانه با هدف تامین نیاز مشتریان و مزارع پرورش مرغ گوشتی وابسته به مجموعه آراز نوین تجارت در شهرستان علی آباد در استان گلستان  راه اندازی شد.

کارخانه تولید خوراک آماده دام و طیور” دانیران” ضمن بکارگیری فناوری نوین و پیشرفته به آزمایشگاه مدرن نیز مجهز است که امکان کنترل کیفیت مواد اولیه و محصول نهایی را ایجاد میکند.تا محصول نهایی تولید شده ضمن داشتن کیفیت بالا و ضریب تبدیل مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

محصولات تولید شده در کارخانه دانیران وابسته به مجموعه آراز نوین تجارت علاوه بر منطبق بودن آنالیز مواد مغذی با نیاز طیور،کمترین میزان آلودگی میکروبی و قارچی،بسته بندی مناسب و …را دارا است.

مزایای استفاده از خوراک آماده دام و طیور دانیران:

1.افزایش سرعت رشد

2.بهبود ضریب تبدیل غذایی

3.کنترل کیفی دقیق مواد اولیه و محصولات تولید شده

4.نابودی انواع عوامل بیماری زا

5.کمک به بهبود دستگاه گوارش

6.بهبود هضم و جذب مواد مغذی

7.ایجاد مقاوت بالا در گله نسبت به بیماری ها

8.ارائه انواع خدمات مشاوره توسط متخصصین این حوزه