اخبار

اهمیت خرید و ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن تخم مرغ مازاد در بازار

اهمیت خرید و ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن تخم مرغ مازاد در بازار

حمیدرضا کاشانی، رئیس اتحادیه مرغداران میهن، بر ضرورت خرید و ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن تخم مرغ مازاد تا پایان خرداد ماه تاکید کرد و افزود که این اقدام برای تعادل بخشی به بازار و پشتیبانی از تولیدکنندگان ضروری است.

 

کاشانی نرخ پیشنهادی برای خرید تخم مرغ را براساس هزینه‌های تولید اعلام کرد و اظهار داشت که این نرخ به معاونت امور دام ارجاع داده شده است. وی امیدوار است که نرخ‌های جدید به زودی تصویب و اعلام شوند، چرا که مرغداران موظف به رعایت نرخ‌های قبلی تا پایان عید فطر بوده‌اند.

او قیمت فعلی هر کیلو تخم مرغ را در مرغداری‌ها بین ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان عنوان کرد و اضافه کرد که فعلاً تخم مرغ با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب قبلی و حتی زیر قیمت واقعی عرضه می‌شود.

با اشاره به تولید روزانه ۳۴۰۰ تن تخم مرغ و مصرف روزانه ۲۷۰۰ تن، کاشانی تأکید کرد که ۷۰۰ تن مازاد تولید نیاز است تا به خرید تضمینی توسط پشتیبانی امور دام منتهی شود تا تولید پایدار باقی بماند.

رئیس اتحادیه همچنین به زیان روزانه ۱۰۰ میلیارد تومانی صنعت مرغداری اشاره کرد که در نتیجه عرضه تخم مرغ به قیمتی کمتر از نرخ تمام شده تولید به وجود آمده است. بر این اساس، صنعت در یک ماه گذشته حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان ضرر دیده است.

کاشانی در پایان خواستار اقدام فوری معاونت امور دام برای صدور دستور خرید و ذخیره‌سازی تخم مرغ مازاد شد و تأکید کرد که باید کمیته‌ای برای تعیین قیمت خرید حمایتی به زودی تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *