اخبار

زیان به کشتارگاه‌های استان گلستان

کشتارگاه‌های استان گلستان با زیان ۱۳۸۰ میلیارد تومانی مواجه هستند

صنعت طیور در استان گلستان، که ۱۱ درصد از مجموع تولیدات مرغ کشور را به خود اختصاص داده است، با ضرری چشمگیر مواجه شده‌است. به گزارش دبیر انجمن تولید کنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ ایران، رضا مبصری، اختلاف قیمت فروش مرغ بین استان گلستان و تهران، سالانه حدود ۱۳۸۰ میلیارد تومان زیان به کشتارگاه‌های منطقه وارد می‌کند.

مبصری اشاره کرد که صنعت طیور ایران نزدیک به پنج میلیارد دلار به ارزش افزوده اقتصاد کشور کمک می‌کند، که معادل ۱.۳ درصد تولید ناخالص داخلی است. در حالی که استان گلستان به تنهایی حدود ۵۵۰ میلیون دلار از این مقدار را تولید می‌کند، اما فقط ۱.۳ درصد از ارزش افزوده خود را از این صنعت به دست می‌آورد.

مبصری تاکید کرد که قیمت تمام شده مرغ در گلستان ۸۱ هزار تومان است، در حالی که هر روز ۲۰۰ تن مرغ با قیمت ۷۳ هزار تومان به بازار تهران ارسال می‌شود و در نهایت توسط واسطه‌ها به قیمت ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود. این سیاست قیمتی به شدت به کشتارگاه‌های استان آسیب می‌زند.

به گفته وی، در استان گلستان ۱۵ کشتارگاه دائمی فعالیت می‌کنند و پنج هزار نیروی کار به صورت مستقیم در این کشتارگاه‌ها مشغول به کار هستند، که نشان‌دهنده اهمیت این صنعت در اقتصاد محلی و نیاز به حمایت و توجه بیشتر به آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *