اخبار

پرورش بدون آنتی‌بیوتیک: کلید افزایش صادرات مرغ گوشتی

پرورش مرغ گوشتی بدون انتی بیوتیک

پرورش بدون آنتی‌بیوتیک: کلید افزایش صادرات مرغ گوشتی

پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک از جمله راهکارهای موثر در افزایش صادرات مرغ گوشتی و درآمد است. با توجه به اهمیت این موضوع، رئیس شبکه دامپزشکی قوچان اعلام کرد که از ابتدای سال جاری، ۲۸ هزار قطعه مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک در یک واحد پرورش طیور شهرستان قوچان تولید شده است.

این اقدام در راستای ارتقای سلامت و امنیت غذایی و همچنین تقویت صادرات مرغ گوشتی صورت گرفته است.

افزایش صادرات مرغ گوشتی

 

حامد شمس، رئیس شبکه دامپزشکی قوچان، تاکید کرد که با انجام نظارت‌های مستمر و نمونه‌برداری‌های منظم در طول دوره پرورش، کیفیت و سلامت مرغ‌های تولیدی تضمین شده است. وی افزود که برای حمایت از مرغداران و بهینه‌سازی واحدهای مرغداری، تخصیص تسهیلات مالی ضروری است تا تولیدکنندگان بتوانند با افزایش تولید، زمینه صادرات مرغ گوشتی را گسترش دهند.

شمس همچنین مزایای پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک را برشمرد که شامل جلوگیری از ایجاد مقاومت آنتی‌بیوتیکی در طیور و انسان، کاهش طول دوره پرورش، بهبود کیفیت گوشت از نظر طعم و مزه، افزایش تعداد دوره‌های پرورش در طول سال، افزایش تعداد جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش، جلوگیری از بیماری‌های طیور و در نهایت افزایش درآمد ملی و صادرات مرغ گوشتی است.

 

پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک

در نهایت، توجه به پرورش مرغ گوشتی بدن آنتی‌بیوتیک می‌تواند گامی موثر در جهت توسعه صنعت پرورش طیور و تقویت صادرات مرغ گوشتی باشد که نیاز به حمایت‌های مالی و مدیریتی دارد.

 پرسش‌های متداول

1. چگونه می‌توان صادرات مرغ گوشتی را افزایش داد؟

– با پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک و ارتقای کیفیت تولید، می‌توان میزان صادرات مرغ گوشتی را افزایش داد.

2. مزایای پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک چیست؟

– مزایای آن شامل جلوگیری از ایجاد مقاومت آنتی‌بیوتیکی، کاهش طول دوره پرورش، افزایش کیفیت گوشت، افزایش تعداد دوره‌های پرورش و افزایش درآمد ملی و صادرات است.

3. چگونه می‌توان از مرغداران در زمینه پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک حمایت کرد؟

– از طریق تخصیص تسهیلات مالی و بهینه‌سازی واحدهای مرغداری، می‌توان از مرغداران حمایت کرد و تولید این نوع مرغ‌ها را افزایش داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *