اخبار

حمایت از صادرات مرغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد، اظهار داشت که این شرکت از صادرات مرغ به کشورهای هدف به‌منظور تقویت بخش دام و طیور حمایت می‌کند. وی تأکید کرد که خرید مازاد مرغ تولید داخل از مرغداران و فعالان صنعت طیور با قدرت ادامه خواهد یافت تا به حمایت از جامعه بهره‌برداران دام و طیور کمک کند.

 

 

شیرزاد خاطرنشان کرد که در سال ۱۴۰۲، شرکت نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده از جمله جو، ذرت، و کنجاله سویا به نظام بهره‌برداری دام و طیور کشور عرضه کرده است. او توضیح داد که سیاست‌های اخیر شرکت شامل فروش نهاده مدت‌دار، تولید قراردادی با زنجیره‌ها و ایجاد آرامش حداکثری در بازار نهاده‌ها می‌باشد، که همگی در راستای استفاده از پتانسیل بازار بدهی با مکانیزم‌های تأخیری استمهال دنبال می‌شود.

وی افزود که در شش ماهه دوم سال گذشته، نزدیک به ۹۰۰ هزار تن جو و یک و نیم میلیون تن ذرت به صورت نسیه و مدت‌دار با امکانات مالی مانند چک، سفته، و ضمانت‌نامه بانکی به جامعه بهره‌برداران عرضه شده است. شیرزاد تصریح کرد که این رویکرد منجر به رکورد بی‌سابقه‌ای در فروش نهاده‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تأکید کرد که این سیاست‌های حمایتی با قدرت و توان بیشتر در سال جدید ادامه خواهد یافت تا آسیب‌های ناشی از افزایش قیمت نهاده‌ها، کمبود سرمایه در گردش، و کشتار دام‌های مولد به‌طور مؤثری کاهش یابد و به تعدیل صدمات گذشته کمک کند.

در پایان، شیرزاد به نتایج مثبت این سیاست‌ها اشاره کرد و گفت: از جمله این نتایج می‌توان به بازگشت واحدهای کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید، اطمینان خاطر مرغداران و دامداران از وفور نهاده‌ها، رشد تولید گوشت سفید، و افزایش ذخایر گوشت کشور اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *