اخبار

نهاده‌های مدت‌دار برای استفاده دامداران و مرغداران

حسین شیرزاد، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، اعلام کرد که در راستای حمایت از تولید داخلی، فروش نهاده‌های مدت‌دار و تولید قراردادی با زنجیره‌ها به‌منظور تقویت پایداری بخش دام و طیور در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. این سیاست‌ها که از شش ماه گذشته پیگیری شده‌اند، به‌منظور فراهم آوردن آرامش و ثبات در بازار نهاده‌ها و بهره‌گیری از مکانیزم‌های تأخیری برای پرداخت‌ها طراحی شده‌اند.

 

 

طی شش‌ماهه دوم سال گذشته، شرکت مذکور نزدیک به 900 هزار تن جو و یک و نیم میلیون تن ذرت را به‌صورت نسیه به دامداران و مرغداران ارائه داده است. همچنین، در طول سال گذشته، حدود 100 هزار تن کنجاله سویا به‌صورت نسیه در دسترس قرار گرفته است، که نشان‌دهنده تعهد این شرکت به حمایت از تولید داخلی و استقرار پایداری در صنعت دام و طیور است.

شیرزاد خاطرنشان کرد که این اقدامات به کاهش آسیب‌های ناشی از نوسانات قیمتی، تزریق سرمایه در گردش، و جلوگیری از کشتار دام‌های مولد منجر شده و به رشد واحدهای تولیدی کمک کرده است. او تأکید کرد که این سیاست‌ها در سال جاری با قدرت و توان بیشتری ادامه خواهند یافت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنین اظهار داشت که خرید مرغ داخلی در شش‌ماهه دوم سال 1402 به میزان 31 هزار تن و از ابتدای سال جاری تا کنون به میزان 6 هزار تن انجام شده است. این خریدها شامل همه اتحادیه‌های استانی و واحدهای مرغداری بوده و به‌صورت نقدی و تهاتر ادامه دارد.

در نهایت، شیرزاد بر این نکته تأکید کرد که تلاش‌های شرکت در راستای حمایت از تولید داخلی و تأمین نیازهای بازار داخلی است و در جهت خدمت‌رسانی به بهره‌برداران دام و طیور ایران انجام می‌گیرد. او افزود که سیاست‌های شرکت در جهت کاهش وابستگی به واردات و تقویت زیرساخت‌های داخلی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *