اخبار

واگذاری تولید و توزیع مرغ گوشتی به اتحادیه مرغداران گوشتی

تولید و توزیع مرغ گوشتی

تولید و توزیع مرغ گوشتی به اتحادیه مرغداران گوشتی واگذار می گردد

در یک تحول مهم در بخش کشاورزی، وظیفه تنظیم بازار تخم مرغ به تشکل تعاونی مرغداران میهن واگذار شد و این تجربه برای مرغ گوشتی نیز در حال پیگیری است. ایوب فصاحت، سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که در راستای نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری، بسترهای مشارکت مردم از طریق ایجاد تشکل‌ها باید فراهم شود. و توزیع مرغ گوشتی به اتحادیه واگذارگردد.

توزیع مرغ گوشتی

فصاحت با اشاره به نیاز به تشکل‌های جدید در حوزه کشاورزی افزود: به عنوان مثال، کشاورزان در حوزه دیمزارها که حدود ۶ میلیون هکتار از اراضی را شامل می‌شود، فاقد تشکل هستند. وی تأکید کرد که سازمان تعاون روستایی ایران به عنوان متصدی این تشکل‌ها عمل می‌کند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی ایران با اشاره به ماده ۵ قانون برنامه هفتم توسعه گفت: مردمی‌سازی اقتصاد از طریق تشکل‌سازی تأکید شده و در ماده ۱۹ طرح تملک‌های دارایی و بودجه‌های اختصاصی نیز تعاونی‌ها می‌توانند از این اعتبارات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بخشی از اعتبارات طرح‌های نیمه‌تمام را در قالب تشکل‌ها و تعاونی‌ها هزینه کنند. فصاحت تصریح کرد که ۸ راهبرد برای تشکل‌ها تعریف شده که بر اساس آن، وظیفه تنظیم بازار تخم مرغ به تشکل تعاونی مرغداران میهن واگذار شد و این فرآیند برای مرغ گوشتی نیز در حال اجراست.

وی تأکید کرد: نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از خرید تضمینی گندم توسط اتحادیه‌های تعاونی روستایی انجام شده است. تعاونی‌های تولید نیز وظیفه اجرای الگوی کشت را آغاز کرده‌اند و ما به دنبال واگذاری تمام مسئولیت‌هایی که قابلیت واگذاری دارند به اتحادیه‌ها در تعاونی روستایی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *