اخبار

صادرات تخم‌مرغ به ۱۳۰ میلیون دلار رسید

صادرات تخم مرغ در این دوره مالی به عدد قابل توجهی از ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است. به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار، در این مدت، ۱۲۲ هزار تن از این محصول به خارج از کشور فرستاده شده است. ناصر نبی پور با اشاره به اینکه هر کیلوگرم تخم مرغ در مزارع مرغداری به قیمت ۵۱ هزار تومان و در بازارهای میوه و سبزیجات به مصرف کنندگان به قیمت ۵۶ هزار تومان عرضه می‌شود، بیان کرد که علی‌رغم افزایش هزینه‌های تولید، قیمت فروش تخم مرغ نسبت به هزینه تمام شده تولید حدود ۳ تا ۴ هزار تومان کمتر است.

نبی پور در ادامه خاطرنشان کرد که کشور بدون نیاز به افزایش ظرفیت‌های تولیدی، توانایی تولید ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون تن تخم مرغ را دارد. وی تأکید کرد که با وجود چالش‌هایی که بسیاری از کشورها در تولید تخم مرغ دارند، ایران نه تنها با مشکلی در تامین نیازهای داخلی مواجه نیست، بلکه حجم صادرات نیز نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

با این حال، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار اشاره کرد که صادرات تخم مرغ در هفته اخیر به منظور تنظیم بازار داخلی متوقف شده است، ولی از ابتدای سال جاری ۱۲۲ هزار تن تخم مرغ به ارزش تقریبی ۱۳۰ میلیون دلار به بازارهای خارجی عرضه شده است. او همچنین تأکید کرد که در تأمین مواد اولیه دامی مشکلی وجود ندارد و قیمت‌های مصوب برای هر کیلوگرم کنجاله سویا و ذرت به ترتیب ۲۰,۹۵۰ تومان و ۱۱,۳۰۰ تومان است، در حالی که این محصولات در بازار آزاد به قیمت‌هایی پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *