اخبار

تخم‌مرغ نطفه‌دار و تورم نقطه‌به‌نقطه در مرغداری‌ها

تخم‌مرغ نطفه‌دار

تخم‌مرغ نطفه‌دار و تورم نقطه‌به‌نقطه در مرغداری‌ها

افزایش تورم نقطه‌به‌نقطه در تخم‌مرغ نطفه‌دار

طبق اعلام مرکز آمار ایران، بیشترین تورم نقطه به نقطه در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی مربوط به تخم‌مرغ نطفه‌دار با ۳۲.۶ درصد است. همچنین، بیشترین کاهش در این بخش مربوط به مرغ حذفی با ۲۰.۲- درصد گزارش شده است.

تخم‌مرغ نطفه‌دار

شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی

در خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور به ۱۳۲۷.۸ واحد رسید که نسبت به ماه قبل ۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است. میانگین شاخص قیمت در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۸.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کاهش تورم ماهانه

کاهش قیمت‌ها در خرداد ماه ۱۴۰۳

در خرداد ماه ۱۴۰۳، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به ماه قبل ۴.۰- درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن ۷.۲ درصد، ۱۱.۲ واحد درصد کاهش داشته است. در این ماه تمام اقلام مرغداری‌های صنعتی با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. کمترین میزان کاهش نسبت به ماه قبل مربوط به مرغ گوشتی با ۰.۳- درصد و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به مرغ حذفی با ۱۳.۲- درصد بوده است.

تخم‌مرغ نطفه‌دار و تورم نقطه‌به‌نقطه در مرغداری‌ها

کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه

افزایش قیمت‌ها نسبت به سال قبل

در خرداد ماه ۱۴۰۳، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۴.۵ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارت دیگر، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی در خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد افزایش یافته است. بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به تخم‌مرغ نطفه‌دار با ۳۲.۶ درصد و بیشترین کاهش مربوط به مرغ حذفی با ۲۰.۲- درصد است.

کاهش تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه

در خرداد ماه ۱۴۰۳، تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸.۴ درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن ۴۴.۶ درصد، ۶.۲ واحد درصد کاهش داشته است. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به تخم‌مرغ خوراکی با ۲۳.۱ درصد و بیشترین تورم مربوط به جوجه یک‌روزه با ۶۵.۴ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *