اخبار

پایداری بازار نهاده دامی ایران

بازار نهاده‌ دامی به وضعیت پایدار رسید

به گفته دبیرکل کانون پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی:

در حال حاضر بازار نهاده‌ دامی در وضعیت متعادلی قرار دارد و هیچ کمبودی در توزیع نهاده‌ها با نرخ مصوب وجود ندارد.

پرویز فروغی، دبیرکل کانون پرورش‌ مرغ گوشتی، با اشاره به آمار اردیبهشت ماه، گفت: بیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که همین میزان در خرداد نیز تکرار شود.

وی همچنین متوسط سرانه مصرف ماهانه به ازای هر نفر را ۲.۵ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده، ماهانه ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود که این مقدار بیشتر از نیاز داخلی است.

نهاده دامی

فروغی با اشاره به توزیع روزانه ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور، اظهار داشت: با توجه به سرانه مصرف، ماهانه ۲۱۰ هزار تن مرغ مورد نیاز است.

دبیرکل کانون پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی بر اهمیت تداوم صادرات مرغ تأکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت صنعت مرغداری کشور، امکان صادرات مرغ به بازارهای هدف وجود دارد، اما این صادرات نباید مقطعی باشد و مازاد ۱۳۰ میلیون قطعه باید به بازارهای هدف صادر شود.

وی همچنین قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده در استان‌های مختلف را بین ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت تمام شده و منطقی مرغ بالای ۶۰ هزار تومان است و انتظار می‌رود این نرخ به زودی اصلاح شود.

فروغی با تأکید بر اینکه مشکلی در توزیع نهاده‌ دامی وجود ندارد، گفت: نهاده‌ها با نرخ مصوب به میزان کافی در سامانه بازارگاه موجود است، اما قیمت جوجه یکروزه همچنان بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *