فیلم

گرگان انتخاب مناسب برای عید نوروز

چرا گرگان میتونه انتخاب مناسبی برای تعطیلات نوروز 1403 باشه؟

 

گرگان از نظر آب و هوا، جاذبه های توریستی، کیفیت غذا، پوشاک و همچنین آثار باستانی معروف است. اگر میخواهید گرگان را برای تعطیلات نوروز انتخاب کنید قطعا بدونید که پشیمان نمی شوید.

در ادامه به صورت مختصر برخی از جاذبه های گرگان را براتون لیست کردیم.

پارک جنگلی النگدره:

در پارک جنگلی النگدره گرگان، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد که شامل جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، ماشین های برقی حمل مسافر، زمین بازی کودکان، زمین ورزشی بزرگسالان، صندلی، نیمکت، آلاچیق سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی است. جالبه بدونید این پارک در بهترین نقطه شهر گرگان یعنی جاده ناهارخوران قرار گرفته است.

 

 روستای زیارت گرگان

روستای ییلاقی زیارت در میان دو دامنه کوهستانی و جنگلی، یکی از مناطق باستانی استان گلستان است که در انتهای جاده جنگلی نهارخوران قرار دارد. این روستا در مجاورت گرگان، همانند لواسان در مجاورت تهران است و بسیاری از اهالی گرگان، تعطیلات خود را در این روستای سرسبز می‌گذرانند. چشمه آبگرم، امامزاده روستای زیارت گرگان، طبیعت چشم‌نواز، مردم مهربان و مهمان‌نواز، چشم‌اندازهای زیبا و بی‌نظیر، خانه‌های روستایی و فرصت کمپینگ در طبیعت، از جمله دلایل محبوبیت این منطقه هستند.

آبشار زیارت

این آبشار، در 5 کیلومتری جنوب روستای زیارت، در ارتفاعی بالغ بر 1500 متر بالاتر سطح دریا و در مسیر یکی از شعبات فرعی رودخانه خاصه رود قرار دارد. آبشار زیارت، دو قلو است؛ یکی از آن ها، ارتفاع کمتری داشته اما آبشار اصلی آن 16 متر ارتفاع دارد. این آبشار، به حوضچه ای بزرگ می ریزد؛ در اطراف آن نیز حوضچه های آب تشکیل شده که می توانید در فصل گرما، در آن ها تنی به آب بزنید.

 

جهان نما:

یکی از دست‌نخورده‌ترین جنگل‌های ایران را در دهکده‌ جهان‌نما پیدا می‌کنید. این منطقه از سال ۱۳۵۲ به‌عنوان منطقه‌ حفاظت‌شده اعلام شد. در این دهکده روستاییان گوسفندان را به چرا می‌برند و روستاییان در کار پرورش کندوی عسل هم دستی بر آتش دارند. تابستان‌ها شور زندگی در این‌جا موج می‌زند. ولی سرمای زمستان باعث میشود اهالی به مناطق گرمتر کوچ کنند. حتی تابستان‌ها ممکن است در این‌جا باران ببارد. پس برای دیدن آن لازم است با ماشین دو دیفرانسیل و شاسی بلند سفر کنید. احتمال این‌که ماشین در گل گیر کند هم وجود دارد. حدود ۶۰۷ گونه گیاه آوندی در این منطقه شناسایی و ثبت شده. این منطقه بعد از پارک ملی گلستان، وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده استان گلستان است، تنها منطقه‌ای در ایران که زیستگاه قابل سکونت برای ببر محسوب می‌شود.

 

آبشار کبودوال:

تنها آبشار خزه ای ایران می باشد که در برنامه سفر به گرگان حتما باید سری به آن بزنید. این آبشار واقع در 5 کیلومتری شهرستان علی آباد کتول در میان دره ای عمیق در میان دل جنگل و دامنه کوه هارون می باشد. برای رسیدن به این آبشار باید از مسیر پیاده روی که دارای پله های سنگی می باشددر حدود 30 دقیقه را پیمود. این آبشار بسیار زیبا و دیدنی می باشد. این ابشار زیبا در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آبادکتول قرار دارد.

غذاهای گرگان:

شما در گرگان انواع رستوران ها و کافه ها با موسیقی زنده را در دسترس دارید. انواع فست فود، غذای ایرانی و کافی شاپ هایی که شاید نظیرش رو کمتر تو ایران بتونید ببینید. ولی گرگان بیشتر از هر چیزی به جگرکی ها و کبابی هاش معروف است. جگر خوری در گرگان از دیرباز رونق داشته و در مسیر خیابان مطهری گرگان می توان شاهد حضور بیش از 50 مغازه جگرکی و کبابی بود. استقبال بی نظیر مردم گرگان از این خوراکی لذیذ به گونه ای است که تقریبا عصر ها تردد در این خیابان را مشکل می کند. قابل ذکر است انواع چنجه، شیشلیک، جوجه کباب، دل، قلوه، چگر، کباب یونانی و کوبیده در این جگرکی ها با کیفیت وقیمت بی نظیر در دسترس است.

موارد فوق تنها برخی از جاذبه های توریستی گرگان می باشند. اگر می خواهید از قدمت تاریخی و فرهنگ گرگانیها بیشتر مطلع بشید حتما یک سر به سرای باقری ها، بوتیک هتل هفت پیکر، کاخ موزه گرگان بزنید. همچنین میتونید به محلات قدیم گرگان مانند نعلبندان، درب‌نو، سرچشمه، سبزه مشهد، امامزاده نور، پاسرهم برید هم فال هم تماشا.

اگر هم اهل خرید پوشاک هستید، باید بگیم که تقریبا یکی از بهترین شهرهای فروش پوشاک از نظر کیفیت و قیمت گرگان است. اونایی که اهل خرید اینترنتی هستن میدونن که بزرگترین فروشگاه های اینترنتی خرید لباس در ایران، تو شهر گرگان هست. از ای بولک بگیر تا فروشگاه های لباس های برند با قیمت بسیار مناسب.

امیدوارم این مطالب اگرچه بصورت مختصر بیان شد براتون مفید باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *