اخبار

کاهش قیمت تخم مرغ

طبق اعلام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار، قیمت تخم مرغ پوسته سفید با کاهش مواجه شده است. در سال گذشته، بازار تخم مرغ نوسان چندانی نداشت و به گفته مدیرعامل اتحادیه تخم مرغ میهن، درآمد حاصل از فعالیت‌های تولیدی در این بخش در سال ۱۴۰۲ به شش برابر افزایش یافت.

 

 

افزایش تولید منجر به رشد قابل توجه صادرات شد، به طوری که صادرات تخم مرغ از ۲۰ هزار تن به ۱۳۵ هزار تن رسید، با ارزشی معادل ۱۷۰ میلیون دلار. همچنین، میزان تولید تخم مرغ صنعتی در سال گذشته به یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن افزایش یافت، در حالی که تولید تخم مرغ‌های محلی نیز بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن بود.

در چنین شرایطی که بازار داخلی شاهد نوسان کمی بود، هم مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان از این وضعیت رضایت داشتند و در کنار آن، بازار صادرات نیز شاهد رشد بود.

بر اساس قیمت‌های مصوب، هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته‌بندی ۳۰ تایی در میادین میوه و تره‌بار به قیمت ۵۲ هزار تومان و هر شانه ۳۰ تایی بسته‌بندی شده با شانه‌های خمیری و شرینگ شده به قیمت ۱۰۸ هزار تومان فروخته می‌شود. علاوه بر این، قیمت‌ها برای بسته‌بندی‌های مختلف تخم مرغ از ۲۴ تایی ۹۳ هزار تومان تا ۶ تایی ۲۲ هزار تومان متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *