اخبار

ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها

بر اساس گزارشی که از سوی خبرگزاری ایکنا در استان خراسان رضوی منتشر شده، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن شورورزی، رئیس دفتر نمایندگی ولایت فقیه در سازمان دامپزشکی این استان، در یک کنفرانس خبری مرتبط با افزایش اقدامات نظارتی بهداشتی در زمینه دامپزشکی طی ماه مقدس رمضان و تعطیلات نوروزی که در تاریخ ۲۲ اسفندماه در مرکز دامپزشکی شهر مشهد برگزار گردید، ضمن تبریک فرا رسیدن این دوره‌های زمانی مقدس، تأکید کرد که موضوع امنیت غذایی و سلامت غذایی یکی از مسائل مهم جهانی است. او یادآور شد که وزارت جهاد کشاورزی تنها نهاد دولتی است که مقام معظم رهبری برای آن نماینده‌ای تعیین کرده است و این مسئولیت در نهادهای تابعه مانند سازمان دامپزشکی استان نیز پیگیری می‌شود.

آقای شورورزی بر اهمیت فرهنگ‌سازی در مورد غذا و تأکید بر مصرف مواد غذایی حلال و طیب اشاره کرد و با استناد به آیه ۱۶۸ سوره بقره، بر اهمیت پرهیز از پیروی از شیطان در انتخاب غذا تأکید نمود. او تصریح کرد که مأموریت دامپزشکی مبتنی بر اصول حلال و سلامت فراورده‌های دامی است و نظارت‌های شرعی و بهداشتی گسترده‌ای بر تمامی فرآورده‌های دامی از مرحله تولید تا مصرف اعمال می‌شود.

او همچنین بر اهمیت تقویت فرهنگ غذایی سالم و نظارت دقیق بر فرآورده‌های دامی در استان خراسان رضوی، که میزبان تعداد زیادی زائر و مجاور است، تأکید کرد و گفت که برای این منظور بیش از ۶۰ ناظر شرعی در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی فعالیت می‌کنند. علاوه بر نظارت‌های مربوط به کشتارگاه‌ها، توجه ویژه‌ای نیز به بازار و فرآورده‌های آبزی در این ایام شده است.

نماینده ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی از مردم خواست تا در صورت مشاهده فروش ماهی حرام، با شماره ۱۵۱۲ تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند تا اقدامات لازم انجام شود. او بر اهمیت همکاری مردمی در این زمینه تأکید کرد و به نقل قولی از امام رضا(ع) اشاره کرد که خداوند تنها مواد ضررآور را حرام اعلام کرده است. در پایان، تأکید شد که سازمان دامپزشکی با تلاش شبانه‌روزی خود در راستای ارتقای سلامت غذایی و مهار بیماری‌ها، به دنبال تأمین غذای حلال برای مسلمانان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *