اخبار

رشد چشمگیر عرضه مرغ

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، میزان گوشت مرغ عرضه شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور طی بهمن ماه سال جاری به ۲۰۸,۳۴۸ تن رسید که این میزان نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

طی نتایج به دست آمده از طرح آمارگیری کشتار طیور در بهمن ماه ۱۴۰۲، کل وزن گوشت طیور عرضه شده به میزان ۲۱۴,۴۶۲ تن بوده است که در این میان، گوشت مرغ با اختصاص ۹۷.۱ درصد از کل وزن، بیشترین سهم را داشته است. گوشت بوقلمون و سایر انواع طیور نیز به ترتیب با ۱.۹۳۴ تن و ۴.۱۸۰ تن، سهم‌هایی به میزان ۰.۹ و ۲ درصد از کل وزن را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ماه امسال با ماه مشابه در سال قبل، حاکی از افزایش ۱۰ درصدی در مقدار عرضه گوشت طیور است. به طور خاص، مقدار عرضه گوشت مرغ ۱۱ درصد، گوشت بوقلمون ۳۷ درصد، گوشت بلدرچین ۵۱ درصد، گوشت شترمرغ ۳۴ درصد، و گوشت سایر انواع طیور ۲۳ درصد افزایش داشته‌اند.

علاوه بر این، بر اساس آمار، میزان عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (دی ماه) حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است، که نشان‌دهنده روند رو به رشد عرضه گوشت طیور در بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *