اخبار

تخم مرغ در 1403

طبق گزارشی که از سوی اقتصادنیوز منتشر شده و به نقل از اکوایران است، ناصر نبی‌پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، درباره وضعیت تامین و تولید تخم مرغ در ایام پایانی سال توضیحاتی داده است. او اعلام کرده که تولید تخم مرغ در کشور به طور پایداری ادامه داشته و تا کنون به ۱.۳ میلیون تن رسیده است، که نشان از افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته دارد.

نبی‌پور همچنین بیان کرده که ایران در زمینه تولید تخم مرغ در میان کشورهای جهان، جایگاه نهم را از آن خود کرده است. او در ادامه تاکید کرد که در زمان تهیه شیرینی‌های نوروزی هیچ کمبودی در تامین تخم مرغ وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این، نبی‌پور از صادرات قابل توجه ۱۱۳ هزار تن تخم مرغ به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار خبر داد و گفت که این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است. بیشترین حجم صادرات به کشورهایی چون عراق و افغانستان صورت گرفته است.

همچنین او اشاره کرد که با وجود افزایش تقاضا برای تهیه شیرینی در ایام نوروز، پیش‌بینی می‌شود که بازار صادراتی تخم مرغ تا پایان سال دچار نوسان نشود. قیمت جهانی هر کیلوگرم تخم مرغ ۱.۴ دلار است در حالی که تخم مرغ ایرانی در بازارهای جهانی با قیمت ۹۷ سنت عرضه می‌شود.

نبی‌پور بیان داشت که تعداد صادرکنندگان تخم مرغ افزایش یافته و اکنون ۷۶ صادرکننده فعال داریم. او تأکید کرد که صنعت تخم مرغ ایران دارای پتانسیل بالایی برای صادرات است و با تولید روزانه ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ تن تخم مرغ، آمادگی دارد تا نیاز بازارهای داخلی و خارجی را تامین کند.

نهایتاً، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران تصریح کرد که قیمت تخم مرغ تا پایان سال تغییر نخواهد کرد و انتظار می‌رود که قیمت‌ها در ابتدای سال جدید اصلاح شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *