اخبار

تخم مرغ ایران در راه روسیه

رئیس اتحادیه مرغداران میهن، حمیدرضا کاشانی، اعلام کرد که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اولین محموله تخم مرغ از ایران به روسیه در عرض ۲۰ روز آینده صادر شود، که این امر نخستین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

کاشانی توضیح داد که در سال‌های گذشته، قیمت تخم مرغ در ایام نوروز با نوسانات افزایشی مواجه بوده، اما امسال به دلیل برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر اتخاذ شده برای ذخیره‌سازی محصول در ایام رمضان و نوروز، تخم مرغ با قیمت پایین‌تری به دست مصرف‌کنندگان رسیده است.

با بیان اینکه محدودیت‌های صادراتی تخم مرغ برداشته شده‌اند، کاشانی اضافه کرد که حجم صادرات تخم مرغ به وضعیت قبلی بازگشته و بر اساس آمار به ۱۳۰ هزار تن رسیده است، که نسبت به زمان مشابه در سال قبل، رشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ درصدی داشته است.

کاشانی همچنین اظهار داشت که تلاش‌هایی برای صادرات تخم مرغ به روسیه در جریان است و انتظار می‌رود که اولین محموله ظرف مدت ۲۰ روز آینده وارد روسیه شود. او تأکید کرد که تا پایان ماه رمضان هیچ افزایشی در قیمت تخم مرغ صورت نخواهد گرفت، اما با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت هر کیلو تخم مرغ در حال حاضر ۶۰ هزار تومان است و پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های جدید پس از عید فطر اعلام شوند.

در پایان، کاشانی اعلام کرد که برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال جاری با افزایش ۱۰۰ هزار تنی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *