اخبار

افزایش جوجه‌ریزی در اردیبهشت

صادرات تخم مرغ

 افزایش پیش‌بینی جوجه‌ریزی در اردیبهشت؛ تولید مرغ به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد

 

 

در جدیدترین اخبار صنعت طیور، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای افزایش تولید جوجه یکروزه انجام شده است. محمدرضا صدیق‌پور با اشاره به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش ذخایر مرغ در کشور، از پیش‌بینی ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه اردیبهشت خبر داد. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، حداقل تولید مرغ در این ماه به ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

صدیق‌پور در توضیحات خود افزود: “قیمت فعلی هر قطعه جوجه یکروزه بسته به نژاد، بین ۱۰ تا ۲۴ هزار تومان متغیر است.” او همچنین تأکید کرد که در ماه فروردین، ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در ماه اردیبهشت به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

این مقام مسئول اظهار داشت که با توجه به افزایش تولید جوجه یکروزه و سیاست‌های حمایتی وزارتخانه، صادرات جوجه یکروزه نیز در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود که در سال جاری بیش از ۱۰ میلیون قطعه جوجه صادر شود. این اقدامات با هدف تقویت بخش کشاورزی و افزایش سطح امنیت غذایی کشور انجام می‌پذیرد و نشان‌دهنده توانایی عالی صنعت طیور ایران در پاسخگویی به نیازهای داخلی و بین‌المللی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *