اخبار

ارزآوری قابل توجه صادرات مرغ

صادرات مرغ به عنوان یک منبع ارزآوری قابل توجه با بیش از 600 میلیون دلار ارزش افزوده، نقش مهمی در تقویت اقتصاد کشور ایفا می‌کند. طبق بیانات ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون، با هدف صادرات بین 300 تا 350 هزار تن مرغ به بازارهای بین‌المللی، اقداماتی چون کسب مجوزهای ضروری و فعالیت‌های بازاریابی در دست انجام است.

این اقدامات به ویژه پس از صادرات موفقیت‌آمیز چند هزار تن مرغ به کشور عراق در اسفند سال گذشته، افزایش یافته‌اند. با پیش‌بینی‌های مبنی بر افزایش تولید مرغ به 2.5 میلیون تن تا پایان سال، در حالی که ظرفیت تولید فعلی به بیش از 3 میلیون تن می‌رسد، پتانسیل عظیمی برای گسترش بیشتر صادرات مرغ وجود دارد.

صادرات مرغ نه تنها با نرخ مطلوب 2 دلار به ازای هر کیلو، ارزش اقتصادی چشمگیری دارد، بلکه به تقویت امنیت غذایی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، با توجه به سرانه مصرف فعلی مرغ که 30 تا 32 کیلوگرم است و تولید فراوان نسبت به نیاز بازار، فرصت‌های بیشتری برای توسعه صادرات مرغ وجود دارد، که این امر می‌تواند به تقویت بیشتر اقتصاد کشور و استقرار پایداری در صنعت مرغداری منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *